Jak přežít sychravý podzim na rybách ve zdraví

27.10.2014 Rady a tipy
Oznámení Tip
Jak přežít sychravý podzim na rybách ve zdraví Také nepatříte k fanouškům podzimního počasí, ačkoli pro ryby je tento čas ideální pro lov a výkrm na zimu? Vyzkoušejte naše tipy. Pomohou vám odrazit útoky podzimu tak, abyste jej přežili co nejvíce ve zdraví navzdory větru, dešti a nízkým teplotám. 

Období přechodu z teplého léta do sychravého podzimu je vždycky trochu náročné jak pro naši zdravotní, tak i psychickou kondici. Přeci jen je to změna a chvilku nám trvá, než přijmeme fakt, že léto už opravdu skončilo. Dá se říci, že právě rybářů se podzimní počasí dotýká více než příznivců jiných koníčků. Vždyť právě podzim slibuje trofejní úlovky, a to jak kaprů, tak i dravců.

Myslete na své zdraví!

Z průzkumů pro společnost Bayer, který byl realizován v rámci naplňování motta „better life“ v Čechách a na Slovensku vzešlo, že lidé považují zdraví za nejdůležitější věc, která ovlivňuje kvalitu života. Vyslovilo se tak 61 % Čechů a 57 % Slováků. Realita však spíše vypadá, že na své zdraví zapomínáme. Pomozte organismu vypořádat se se změnami počasí, kolísáním tlaku, ochlazením. Jsou to drobnosti, ale dohromady tvoří poměrně silnou armádu pro zdraví psychické i fyzické.

Oblékejte se teple – vrstvěte a myslete na funkci oblečení

Řada rybářů se neumí do podzimního počasí vhodně obléci. Za teplejšího dopoledne se obléknou poměrně ledabyle a večer u vody cvakají zuby zimou. Přitom pravidlo proti prochladnutí je jednoduché – vrstvěte! Více vrstev vás dokáže v chladném počasí zahřát mnohem lépe, než jediný tlustý svetr přes triko. Navíc máte možnost v teplejším počasí vrstvy postupně odkládat a vyvarovat se tím nadměrnému pocení, které vám při následném ochlazení dokáže pořádně pocuchat zdraví.

Výbornou variantou je používání tzv. funkčního prádla, které jednak hřeje (záleží samozřejmě na typu funkčního prádla) a jednak dobře odvádí pot. Adekvátně tomu je důležité volit i další vrstvy tak, aby zbytečně nepropouštěly teplo, zato dále odváděly vlhkost pryč. Fleecová mikina a funkční podzimní bunda, která má schopnosti odvádět pot a přitom zadržet déšť bude ideální.

Neméně důležitý je kromě oblečení také výběr obuvi a ponožek - vždyť právě teplo od nohou je nejdůležitější. Kvalitní podzimní rybářská bota by měla být vysoká, s hrubou podrážkou proti uklouznutí na vlhkém povrchu, ale především teplá a nepromokavá. Ponožky vybírejte takové, aby nezadržovaly pot a naopak, aby udržely nohu v teple. 

Pozor na prochladnutí odspoda

Pro zimní období se rozhodně vyplatí nechodit k vodě s obyčejnou plátěnou židličkou, či křesílkem. Určitě stojí zato zainvestovat do bytelnějšího křesla nejlépe s fleecovým potahem, který dokáže udržet teplo mezi vaším tělem a křesílkem. Pokud bazírujete na své plátěné verzi židličky, obalte opěradlo i sedák židle alespoň silnější dekou, nebo houní z ovčí vlny. Bojíte se, že se vám fleece, nebo deka při dešti nacucá? Šikovné řešení je nosit sebou dostatečně velký igelitový pytel, kterým za deště židli, nebo křesílko zakryjete.

Dejte si zázvor

Zázvor je zdrojem cenných látek, které ochrání vaši imunitu. Namísto kávy, která vás jen krátkodobě probere po ránu, si dejte raději čaj z čerstvého zázvoru. Načerpáte vitamíny, zahřejete se a nabudíte tělo daleko efektivněji - sice s pomalejším nástupem, avšak dlouhodobějším účinkem, než kávou. Navíc zázvor dokáže zahřívat i zvenčí, takže pokud promoknete, přisypte sušený zázvor do koupele a ponořte do ní na 20 minut nohy až po kolena.

Vypilujte jídelníček „do podzimna“

Strava hraje v našem životě velmi významnou roli a ledacos se složením jídelníčku dá ovlivnit. No a pro psychiku a zdravotní kondici to platí ne-li trojnásob. Doplňujte nejen potraviny pro dobrou náladu, jako jsou celozrnný chléb, těstoviny, jáhly, pohanka, kukuřice, ovesné vločky, ale i ty, ze kterých načerpáte „céčko“. Nejlepším zdrojem jsou citrusy. Mezi další podzimní vitamíny patří vitamíny skupiny B. Najdete je třeba v makrelách, vejcích, banánech, bramborách, zelí, avokádu či ořechách. Nezapomínejte na pravidelnost. Jezte po 3 až 4 hodinách v menších porcích. A nepodceňujte snídani!

Čistěte se bylinkami a nebuďte unavení

Za sníženou odolnost může nejen podzimní počasí, ale i organismus zanesený toxiny. Očistou trávicího traktu se vám zlepší celkový zdravotní stav, psychika a zmizí podzimní únava. V lékárnách najdete bylinné směsi pro očistu v tinkturách nebo čajových nálevech. Dejte si ale pozor, aby obsahovaly šípek, vřes a jalovec. Ty totiž čistí nejlépe.

Zažeňte stres

Je to úkol nelehký – už vzhledem k pracovnímu náporu, ale zkuste to. Najděte si čas sami pro sebe a relaxujte. Zajděte si na masáže, do sauny, nebojte se vyzkoušet aroma koupel. Dobré je také zařadit do svačin banány. Obsahují tryptofan, který patří mezi přirozené zdroje serotoninu. 

Diskuze

Stránku zatím nikdo nekomentoval.

Do diskuse mohou přispívat pouze registrovaní a přihlášení uživatelé.

Miloš Matula - Meditace

Štítky

Typ novinky

Tip 24x

Odběr novinek