Barrier Pod od Anacondy je terénní Mercedes mezi konkurenčními stojany

04.09.2014 Jiří Louthan Novinky z výbavy
Oznámení Tip
Barrier Pod od Anacondy je terénní Mercedes mezi konkurenčními stojany Barrier Pod značky Anaconda dělá čest svému jménu (barrier znamená v češtině hradba či bariéra). Nejen, že na první pohled vypadá masivně a stabilně. Testování stojanu ukázalo, že přesně to jsou jeho praktické kvality. Navíc v luxusním designu.

Vždycky jsem si přál pořídit „nezničitelný stojan“, který mi nebude cestovat s pruty do vody, když omylem špatně zapnu baitrunner. Stojan, o který se nebudu strachovat, když o něj zavadím botou a který mi šíleně nerozkmitá druhý prut, když budu jedním zasekávat rybu. Současně musí být ovšem také vkusný a elegantní. Design stojanu nechci podcenit. Koukám na něj u vody hodiny a hodiny, tak ať stojí zato.

V rámci obou požadavků mě z aktuální nabídky na trhu nejvíce zaujal stojan Barrier Pod značky Anaconda (výrobcem je firma Saenger). Proč? Na tomto stojanu jsem nenašel jediný kousek plastu (tedy pro úplnou přesnost – jediné 4 kousky tvoří kroužky kolem zasouvání nožek, aby snáze zajížděly). Prakticky veškeré komponenty rod podu jsou vyrobeny z masivního nerezu a slitiny. Stojan budí mezi svými konkurenty dojem luxusního vozu, který projede vše.

Masivní materiál od nohou až po fixační šrouby

Stojan disponuje dvěma stejně širokými hrazdami (délka 60 cm), delšími předními (42 – 68 cm) a kratšími zadními (27 – 38 cm) nožkami a dvojitou středovou tyčí s mohutným jak jinak než opět kovovým šroubováním pro nastavení délky stojanu (délka tyčí 84 - 135 cm). Výšku hrazdy vůči stojanu lze nastavit v rozmezí 5 – 19 cm.

Fixování každé hrazdy je řešeno dvěma šrouby se silnou hrubou hlavou, se kterými se dobře manipuluje i mokrými prsty. Tyčky hrazd se fixují ke stojanu ještě mohutnějšími šrouby – opět po dvou na každou hrazdu. Velmi dobře je na stojanu Barrier Pod vymyšleno polohování nožek a jejich upevnění – tzn. bez jakýchkoli klipů, nebo složitých hlavic. Každá noha (výraz nožka se pro tento stojan snad ani nehodí) má k dispozici tři různé polohy. První kolmo dolů od stojanu a další dvě v úhlu 45 stupňů od polohy kolmé. Stačí kroutit (šroubovat) silnější částí nohy tak, až se dostatečně vzdálí od hlavice stojanu, vybrat polohu a opět utáhnout.

No a nakonec tu máme samotné upevnění nohou v požadované délce.  To se provádí systémem šroubovací aretace. Noha se pootočí o 90 stupňů, posune se do vybrané délky a pak se pootočí zpět. Nad špicemi nohou najdete zesílený povrch nohy s hrubým povrchem, takže se s aretací nohou pracuje velice lehce. Celkové sestavení stojanu netrvá déle než tři minuty, stejně vychází časově i jeho demontáž s uložením do obalu.

Ani velmi rozdílné typy terénu stojan nezaskočí

Měl jsem trochu obavu, aby stojan nevypadal v přírodě příliš leskle a průmyslově, ale opak je pravdou. Nerezový povrch působí luxusně i decentně zároveň a velmi dobře dokresluje celkovou podobu pěkných prutů a navijáků. Na stojanu je na první pohled patrné kvalitní dílenské zpracování. Stojan budí masivní a velmi stabilní dojem. Zkoušel jsem jej stavět na rovině i ve svahu, v písku, hlíně i mezi kameny a musím říci, že jsem nenarazil na polohu, se kterou by si stojan neporadil.  

Obal na stojan není kdoví jak polstrovaný, na druhou stran vzhledem k materiálu, ze kterého je stojan vyrobený, to ani nepovažuji za důležité.  Rozměr obalu je 90 x 25 x 9 cm, celková váha obalu se stojanem činí 6,5 kg.

Je zřejmé, že tento stojan není vzhledem ke své váze vhodný na několikakilometrovou túru podél vody. Umím si ho představit spíše na vozíku s další rybářskou výbavou, případně na místa, kde je možné se dostat autem blíže k vodě. Ale rozhodně by tento faktor neměl být pro rybáře odrazující. Za tu jedinečnou stabilitu, a řekněme až nezničitelnost stojanu, se podle mého názoru vyplatí přivřít oko nad jeho vyšší váhou. Když jsem stojan poprvé rozbalil, moje reakce byla následující: „Tenhle rod pod budeme v naší rodině dědit z generace na generaci!“ Kvality stojanu se samozřejmě promítly na jeho vyšší ceně. Stojan Barrier Pod se prodává za 5 299 Kč.

Barrier Pod Anaconda

Váha: samotný stojan bez hlásičů 6,5 kg i s obalem

Rozměry přepravní tašky: 90 x 25 x 9 cm

Délka nohou: přední 42 – 68 cm, zadní 27 – 38 cm

Délka:  84 - 135 cm

Materiál: nerez a slitina

Délka hrazd: 60 cm

Cena: od 5.299 Kč

 

 

Diskuze

Stránku zatím nikdo nekomentoval.

Do diskuse mohou přispívat pouze registrovaní a přihlášení uživatelé.

Miloš Matula - Meditace

Štítky

Typ novinky

Tip 114x

Odběr novinek