Zahájení sezóny na jedničku s panáčky a zavážecí loďkou

18.06.2018 Zprávy od vody
Tip Zpráva od vody

Letošní zahájení sezóny dopadlo v mém případě na výbornou. Stačilo si vybrat ideální nástrahu do studené vody, ale také pomocníka z říše moderní technologie, který mi pomohl na ryby políčit.

Autor: Míra Fořt

Taky znáte ten krásný pocit, když se dostanete po zimě k vodě na delší dobu a nemusíte přemýšlet, co na vás zase příští den čeká a co musíte nezbytně udělat? Každý vášnivý rybář zná ten moment, když po dlouhém čekání opět nastane den D - den zahájení sezony.

Rok co rok zahajuji sezonu s mým dobrým kamarádem - Tondou Beckem – a letos tomu nebylo jinak. Je to pro oba dva svátek, při kterém by se hodilo i přiťuknout si skleničkou šampaňského. Ovšem na to není čas. Jako každoročně vyrážíme zahajovat na naše oblíbené jezero, kde oprášíme své rybářské náčiní. Dobrodružství právě začíná.

Celou sezonu chytám na návazec dlouhý 30 cm (délku dle potřeby upravuji), který se skládá z fluorkarbonu a šňůry, na jejichž přechod dávám plastické olovo. Háček nasazuji vždycky o velikosti 6. Na začátku sezony tomu není jinak. Nástrahy mám připravené - pro letošní sezónu budu chytat jen na holandskou značku Baitology, které plně věřím.

V hlavní roli panáček

První pošlu do vody panáčky - tedy jednu kouli na dno a kní plovku, i když je voda po zimě čistá. Na první návazec dávám boilie med/moruše s plovkou krill mušle a celou nástrahu obaluji krillovým těstem. Připravuji i druhý návazec – na něj vyzkouším kouli med/moruše s plovkou banana cream. Montáže i nástrahy jsou připrabené - nezbývá, než je poslat na krmné místo.

Ani dnes však nebudu nahazovat, ale využiju moderního pomocníka, který mi zaveze nástrahu i s návnadou na konkrétní přesně vybrané místo. Zavážecí loďka Devict Mono už se mi bezpočetkrát osvědčila, takže i na této vodě dostane prostor. Jako návnadu volím methodmix smíchaný s krillovými peletami od Baitology. Tyhle pelety mají tu výhodu, že se velmi rychle rozpouštějí i vestudené vodě. Jsou sice vařené ze stejné směsi jakosamotné krillové boilies, ale jsou mnohem kratší dobu vařené, takže jako návnada budou ideální. Celou návnadu ještě přeliji krillovým dipem a můžeme vyvážet.

Návnadu s nástrahou jsem se rozhodl umístit zhruba na vzdálenost 10 metrů od ostrůvku, kde je hloubka 1,7 metru. Deeper v tomto případě ani nevyndávám, protože z předešlých výprav mám veškeré mapy okolí uložené v historii mobilního telefonu. Druhý prut zavážím podobným způsobem, volím jen větší hloubku – v tomto případě 2,6 metru, kde předpokládám, že se budou zdržovat větší ryby.

První kolo vedou kapři

První záběr na sebe nenechal dlouho čekat. Asi po 20 minutách od zavezení se na mě usmálo štěstí a záběr je konečně tady! Swinger mi letí do padáku, jemně zasekávám...ale bohužel do prázdna. No co, alespoň jsem se utvrdil v tom, že rybám připravená nástraha šmakuje. Takže rychle zase vyvézt a čekat na další kapří ochutnávku. Po dvou hodinách přichází jízda jako z děla a po deseti minutách už se fotím s krásným šestikilovým šupináčem. Rozhodně jsem byl spokojený a namlsaný na další úlovek.

Po několika dalších hodnách se konečně rozezněl i hlásič mého parťáka Tondy, který pro svůj lov použil velmi podobnou kombinaci nástrahy a krmení jako já. V ten moment již oba víme, že kapři "koušou" a skoro s dětinskou netrpělivostí čekáme na další jízdy.

Po dalších třech hodinách máme velkou radost oba. Podařil se nám náš letošní double v podobě kaprů o váze 10 a 12 kilo. A to byl stále jen začátek. Celou následující noc jsme pomalu oka nezamhouřili – záběr stíhal záběr, takže unavující, al přesto úžasný zážitek. Bohužel kolem šesté hodiny ranní začalo pršet a změna počasí se projevila i na aktivitě ryb. Celý následující den pak nestál za nic. Ryby přestaly brát, všude kolem je mokro, blátivo a navíc se nepříjemně ochladilo. Mysleli jsme si, že hůř už být nemůže, ale to jsme se sakra spletli.

Kolem osmé hodiny večer se déšť začal měnit ve sněhové vločky. Nic jsme ale nevzdávali a naše vytrvalost přinesla kýženou odměnu – v deset hodin večer jsem po více než půlhodinovém souboji položili na podložku krásného kapra s váhou 15 kilo.

Druhý double

Celou noc pak sněžilo a my zůstali bez jediného záběru. Když jsme se ráno probrali, všude kolem bylo bílo a až posvátné ticho. Hodně se ochladilo, teplota spadla pod bod mrazu (neměl jsem s sebou teploměr, ale odhaduji, že bylo kolem -5°C). Mysleli jsme si, že se sbalíme a vyrazíme domů. Jenže co se nestalo? Během snídaně se nám s Tondou oběma rozezněly hlásiče. Nechtěli jsme tomu věřit, povedl se nám další double! To je sen každého rybáře.

Po dvou dnech našeho kamarádského kaprařského klání bylo skóre nerozhodné – 8:8. Odjížděli jsme naprosto spokojení a opět ubezpečení, že boilies Baitology šlape na jedničku. Už se těším, až bude zase v akci! Zahájené sezóně PETRŮV ZDAR!

Diskuze

Stránku zatím nikdo nekomentoval.

Do diskuse mohou přispívat pouze registrovaní a přihlášení uživatelé.