Třetí místo na závodech díky napařenému boilies a ananasovým boilies peletám

21.05.2019 Reportáže
Zajímavost Reportáž Tip Zpráva od vody

Jak jsme se dostali na bednu i přeš nejhorší lovné místo a hodně nechtěné počasí? Strategii jsme založili na výběru místa i dokonale promyšlené nástraze.

Autor: Michal Riedl a Jiří Louthan

A je to tu, zima je pryč a jak jsme slíbili vloni v září, zůčastnili jsme se dalších rybářských závodů. A jak jinak než pod vlajkou Baitology. Na posledních závodech na rybníku Brodský u Červeného Kostelce jsme se umístili na  šestém místě, a proto bylo naším cílem tuto metu letos posunout ještě výš.  Závod, který se konal 3. -5. května byl opět plně obsazen, přihlásilio se na třicet týmů.

Zima nám dopřála ideální množství vody, letos nejsou nastavena žádná omezení  v použití krmení, takže se máme na co těšit. Novinkou pro letošní závod je také možnost použití backleadů. Připravíme si řepku s kukuřicí (cca 4 kila) a velkým množstvím boilies a pelet. Nachystali jsme si PVA punčochy s půleným a drceným boilies  a následně jsme punčochy naložily do dipu Garlic Robin Red od Baitology.

Vše jsme nachystali pouhý den předem, takže vlastně jako vždy - na poslední chvíly. Večer  před odjezdem na závody jsme zjistili, že počasí nevěstí nic dobrého, a tak honem přibalit hodně teplých vrstev oblečení. A aby mi nebylo u vody smutno, vzal jsem s sebou moji dlouholetou partnerku Zuzku. Ta se o nás vždycky výborně postará co se kávy a jídla týká, stejně tak post hlavního fotografa byl tímto krokem vyřešen.

Nechtěná pozice je naše

A jsme u vody. Počasí vypadá celkem slibně, teď už jenom vylosovat dobré místo.  Jako vždy jsme se přihlásili na odlehlejší stranu vody, kde jsou špatná místa pouze dvě. Jsou to pozice 7 a 13. Před losováním se bavíme a přejeme si nahlas - hlavně ne třináctku. A je to tu! Míra prohrabává míčky s čísly a je to...tramtadadá...číslo 13. No nic, jdeme na to.

Nasedneme do aut a přemisťujeme se na naše loviště. Jsou dvě hodiny do startu a my stojíme na břehu  a koumáme, co s tím  budeme  dělat.  Místo vypadá celkem dobře. Je dost  široké pro dva rybáře, nicméně se nachází na hloubce u hráze, přes kterou je celkem slušný silniční provoz. Teplota vody 11,3 stupňů, vítr jde směrem k nám a u hráze je vidět spadlý strom a navíc keře, jejichž větve sahají místy až do vody. Rychle připravujeme pruty a zázemí na 48 hodinový závod v lovu na těžko.

Ve 12 hodin zazněl výstřel a bylo odstartováno. Na dva pruty nastražíme zdipované boilie pelety Pineapple ve formátu 20 mm a na zbylé dva osvědčenou pecku v podobě nadipovaného boilies Garlic Robin Red. Rozhodli jsme se, že vše budeme chytat ze dna, protože na panáčka se nám zdá voda dost chladná. Navíc loňská zkušenost nahrává právě této volbě.

Po nahození všech čtyř prutů jsme začali zakrmovat. Krmák jsme zvolili cca 60 metrů od břehu a 15 metrů od hráze. Pak jsme kobrou naházeli po 20ti koulích k hrázi ke spadlému stromu a tam jsme položili i náš levý prut. Hlavou se nám začínají honit pochybnosti, jelikož jsme už šest hodin od startu a stále žádný kontakt s rybou.

První vlaštovka z hrany krmáku

Uvaříme si kávu, sedneme si do křesílek a najednou jízda. Je to prostřední prut položený na hraně krmného místa. Při navíjení ryba neklade skoro žádný odpor, jakoby na háčku usnula. Ale před podebráním ukazuje svoji sílu. Máme obavy z vyříznutí, jelikož se smí chytat pouze na háčky bez protihrotu. A je to tam. První ryba jde na podložku. Je to krásný šupináč o délce 78 cm a váze 8,29 kila. Zuzka udělala pár fotek a je na čase kapříka pustit zpět do vody.

Přesně tohle jsme potřebovali, to je ten moment,  co vás dokáže nakopnout a dodat vám energii. Už není třeba špekulovat o kvalitě vybraného lovného místa. To, že nebudeme bez ryby, je jeden z prvních cílů, který je nutné pokořit. Pak nahodit novou nástrahu a nakobrovat pár kuliček kolem nástrahy.

Pravidla soutěže jsou následující - počítá se pět největších ryb každého týmu s tím, že minimální délka bodované ryby je 60 cm. Každopádně nám zatím čtyři kusy chybí, ale plán máme jasný. Do sobotního rána musíme nalovit 5 základních ryb a pak je postupně měnit za větší. To se ovšem snadněji řekne než udělá a už je tu páteční půlnoc a my jsme bez dalšího záběru.

Klíčem je napaření

Dost se ochladilo, a tak je čas na napaření koulí. Na dno hrnce dám jeden centimetr vody, položím napařovák a postavím to na bombu. Napařování boilies má hned dvě velké výhody. První je, že se ohřeju a druhá, že napaření napomáhá rychlejší aktivaci složek obsažených v boilies. Když se voda začne vařit, stáhnu plamen a dám do hrnce 20 kuliček. Zakryju je pokličkou a do dvou minut je hotovo. Vůně se z hrnce krásně line kolem. Do kbelíku dám vodu z rybníka jen tak na dno, rychle kule ochladím, aby se nelepily v kobře a šup s nimi na místo, kde bude nahozeno.

Rychle jdeme přehodit a pak se vystřídat na spánek. Je zima, a tak se balím do spacáku. Sotva dopnu zip a Mirkův prut se rozjíždí. Vyskočím ven, Mirek už zvedá prut. Je evidentní, že tahle ryba se tak lehce nedá. Je z místa od padlého stromu a není moc co vymýšlet, je potřeba ji prostě dostat co nejdříve od vázky. Během 10ti minut nám v podběráku končí šupináč s délkou 76 cm a váhou 8,65 kila. Výborná druhá ryba v pořadí!

10ti kilo prolomeno

Po vrácení ryby vodě opět prohodíme krmný flek několika koulemi (tedy aspoň doufáme, protože ve tmě není vidět, kam koule přesně dopadají). Sedíme venku s další kávou, hodinu po záběru a najednou přichází další jízda. Na podložku pokládáme šupíka s délkou 73 čísel, váha 6,81 kilo. Máme radost. Vůbec nemusíme měnit nástrahy. Koule Garlic Robin red  a boilie peleta Pineapple makají na jedničku v poměru 2:1. No a ve tři ráno je to potvrzené. Ananasová peleta vyrovnává skóre na 2:2. Zdolali jsme další krásnou  rybu - tentokrát s délkou 76 cm a váhou 10,54 kg, což je úplná paráda. Hranice desetikilogramové ryby je pokořena.

A o hodinu později přichází další jízda jako z děla. Po čtvrthodinovém zdolávání máme na podložce kapříka s parametry 79 čísel a 10,16 kilo, kterému šmákla koule Garlic Robin red. Velké poděkování rybě při jejím vypouštění zpět do vody je na místě, vždyť jsme díky ní dosáhli cíle, který ještě před pár hodinami vypadal jako nesplnitelný. Jsme spokojení a plní dalšího odhodlání pilovat formát větší a větší ryby.

O půl sedmé se v ranním tichu rozezněl pípák na prutu, který nebyl přehozený čtyři hodiny. Šupináč o délce 74 cm a váze 7,24 kg vyřazuje naši nejlehčí rybu, kterou pokořil tři čtvrtě kila.

Nejkrásnější ryba revíru je naše

Od půl sedmé do 14té hodiny se toho už moc neudálo. Ozvalo se jedno nesmělé pípnutí, dobíhám k prutu, ale nesekám, protože dál už se nic neděje. Ale jen co se otočím od prutu, přichází šílená jízda. Zvedám prut a je tam! Deset metrů od břehu se ovšem kapr rozhodl, že mi to zadarmo nedá, a tak začal tanec doleva doprava a ještě mi z navijáku bere vlasec, co může. Nevydržel mě však trápit dlouho a nechal se přesvědčit, že na podložce mu bude lépe. Je to nádherný kapr s menším množství šupin - na první pohled připomíná řádkáče. Opravdu neskutečně pěkná skladba šupin. Při délce 75 čísel nás navíc překvapil svou váhou 10,5 kila.

Rybu vracíme vodě, začíná pršet a navíc se prudce ochlazuje. Ale v bivaku se dlouho neschováme, protože nás z něj během chvíle vytáhla další jízda. Na konci prutu máme kapříka 79 cm a 8,11 kg.

No a pak se počasí naprosto zbláznilo. K dešti se přidává sníh, teplota dále klesá. Do nedělního rána nás navštívilo ještě celkem pět  kapříků, ale vzhledem k váze hluboko pod současnou hranicí nalovených ryb jsme většinu z nich ani nebrali na podložku.

Ochlazení ukončuje záběry

A tím vlastně skončili veškeré záběry. Teplota vody šla o dva stupně dolů a nám už se nepodařilo další rybu přilákat. Nejen u nás, ale i na ostatních stanovištích bylo vidět, že ryba přestala absolutně žrát. Jedním z problémů byl fakt, že se ve vodě předstalo rozpouštět PVA. To se stane, když je moc prolité  dipem, který obsahuje olej. A ten při studené vodě tuhne a proto brání plnému rozpouštění PVAčka. Ale nezoufali jsme a problém jsme vyřešili díky PVA šňůrce.
Boilies, které bylo nadipované, jsme nařezali na půlky a navlékli jsme je na šňůrku. Stačí navléknout pouze šest půlek a svázat oba konce šňůrky a takto smontované to navlékneme na háček. S Mírou tomu říkáme vnadění na věnečky. Má to skvělý efekt v tom, že po dopadnutí návnady na dno leží nařezané boilies okolo hlavní nastražené kuličky nebo pelety, takže dané místo vypadá pro kapra velmi lákavě. Šňůrka v tomto případě dobré řešení i proto, že je tenká a během chvíle se úplně rozpustí, i když je z části potřená dipem z napichovaných půlek boilies.

Nečekaný úspěch

Konec závodu byl  v neděli  v pravé poledne ohlášen výstřelem,  a tak jsme totálně unavení začali balit. Čekal na nás výborný teplý oběd ve vyhřáté hospůdce, kde jsme čekali na vyhlášení výsledků závodu.

A už je to tu, výsledky jsou připravené! Po tom, co jsme si odchytali a co jsme slyšeli od ostatních týmů, kolik kdo měl ryb, jsme doufali v umístění alespoň v první desítce. Vyhlášení začíná klasicky od konce, takže bylo hned jasné, že deset týmů neulovilo ani jednu bodovanou rybu.  Obrovským překvapením bylo, když se četlo sedmé místo a my pořád nebyli vyhlášení. A už vyhlašují 6. a 5. místo a my stále nic. Bamborová medaile taky nebude a v tom je to tady: "Na třetím místě se umístil tým M+M Baitology  Michal Riedl  a Miroslav Jirsa!"

Pocit nepopsatelný, nemohli jsme tomu uvěřit. Kolega z toho upustil takovou tu chlapskou slzu v koutku oka. Velká vzájemná gratulace s vítěznými týmy, dokázaly jsme to a jsme na bedně. V tuto chvíli  jsme neměli slov. Zuzka fotila, co se dalo. I na ní byla vidět únava a obrovská radost z tak dobrého umístění.

Za tento úspěch vděčíme boilies Baitology  a našim partnerkám, které tráví veškerý čas na rybách s námi, i když - co si budeme povídat - někdy je to s námi těžké. Ze závodu si odnášíme zkušenost, že špatné lovné místo nemusí být špatné jen kvůli tomu, že tam někteří v minulosti neuspěli. Otázkou je, zda jste pro úspěch opravdu něco udělali a nenechali se zlomit předsudky z místa označeného číslem 13.

Každopádně se zde ukázalo, že rozhodně není potřeba házet do vody žádné kvantum krmení. Na celý závod nám stačilo 2,5 kg boiliesu, půl kila pelet  a 2,5 kila kukuřice s řepkou na zvýraznění  místa. Na 48hodinový lov je to až až.

Petrův zdar všem rybářům přeje Carp Team M+M Baitology ve složení Michal Riedl a Miroslav Jirsa.

Diskuze

Stránku zatím nikdo nekomentoval.

Do diskuse mohou přispívat pouze registrovaní a přihlášení uživatelé.